Selasa, 1 Januari 2013

::Aiskrim durian::


Salam tahun baru semua...
aku mulakan tahun baru ni dengan hati yang bengang,panas,sakit hati dan macam2 lagi...
mane aku xbengang....screen netbook aku ni pecah..kena pijak ok...
so aku tulis entry ni dalam keadaan sebelah screen aku hitam..geramnye lah...
aku dah tengok2...google2 tengok harga nak betul screen ni..ramai yang cakap kat lowyat murah kalau nak betul...hmmm...terpaksa lah nak g sane lak..aku rasa dulu pernah g sana sekali je...tu pon nek LRT.ni kalau nak ajak barak...nek keta maunye bergaduh dalam kete sebab xtau jalan..hehehe.
ha lagi satu pasni aku xtau lah berapa lama nak dengar barak membebel pasal screen ni..huhuhu.nasib2.

ok lah berbalik pada tajuk asal kita ek...
semalam aku buat aiskrim durian..so nak kongsi lah resepi ek..
hari tu masa wat kek aiskrim tu dah ada resepi aiskrim kan..
xpek ni nak bagi tau lagi...


bahan-bahan:
1tin susu pekat...(kalau nak kurang manis letak setengah pun boleh)
1tin susu cair.
1biji telur
2sudu besar overlatt
1sudu kecil esen vanilla


dah bahan untuk perisa..
aku wat aiskrim durian so letak isi durian lah yek...

cara-cara:
campur semua bahan kecuali isi durian.
pastu korang putar2 sampai pekat...
last sekali baru masuk isi durian..
senangkan.


pastu masuk dalam bekas cam aku ni..
dan letak dalam esbox...
tunggu keras baru makan...


ni lah rupe aiskrim durian aku...
selamat menjamu selera....

Tiada ulasan :

Catat Ulasan

Follow by Email